ТЕСЕРАКТ (ХИПЕР-КОЦКА) - ДОКАЗ ДА НАША ТРОДИМЕНЗИОНАЛНА СТВАРНОСТ НИЈЕ СВЕ ШТО ПОСТОЈИ
Материјалистичка наука је препуна доказа о постојању Бога и духовне стварности. Колико год нам мудраци (познатији као научници) овог свијета сугерисали да ван емпиријског свијета не постоји ништа, сазнања до којих долазе они сами, побијају до темеља те исте њихове позиције. Класична физика нам, на примјер, говори да постоје четири димензије (дужина, ширина, висина и простор+вријеме). Позната је прича о "тесеракту" (хипер-коцки). У питању је четверодимензионална коцка која, осим дужине, висине и ширине, посједује и четврту димензију – нашој људској перцепцији невидљиву – простор+вријеме. Теорија струна иде корак даље и говори нам да постоји 9 (просторних) + 1 (временска) димензија. М - теорија на све ово додаје још једну димензију, па их по њој има 10 (просторних) + 1 (временска), тј. укупно 11. Неке друге теорије, попут оних у космологији или квантној гравитацији, могу да предлажу различите концепте димензија. На примјер, у неким моделима "бранске космологије", наш тродимензионални свијет је само "брана" (мембрана) унутар вишедимензионалног простора, гдје гравитација може да "цури" у додатне димензије.
С друге стране, наш људски мозак је програмиран (или можда падом редукован) тако да може да види само три димензије (дужину, ширину и висину). Све што је ван тога, он није у стању да опази. Међутим, упркос болној чињеници за нашу титанску гордост, да ми не можемо да опазимо те димензије, оне ипак постоје. Постоји барем ова четврта.
Цјелокупна западна материјалистичко-атеистичка мисао се вијековима заснивала на тези да изван чулног, тј. емпиријског (опажајног) искуства, не постоји ништа. Сјетимо се оне Кантове крилатице из „Критике чистог ума“: "Појмови без чула су празни, а чула без појмова су слијепа". То значи да, ако узмемо на примјер појам "птица", он ће престати да буде празан онда када ја кроз искуство (нпр. гледање) опазим једну птицу. С друге стране, ако узмемо појам "Бог", по Канту, будући да није могуће имати емпиријска искуства чулима неподложног Бога, тај појам остаје празан. Кант је, додуше, појам Бога и појам бесмртности душе резервисао за вјеру. Међутим, борбени атеисти су отишли корак даље, те су са подсмијехом и подругљивошћу презирали све оне који су признавали постојање више, тј. духовне стварности. Сјетимо се оне Марксове да је „религија опијум за народ“.
И онда, изненада, иста та материјалистичка наука излази са тезом о постојању више димензија него што смо ми у стању да видимо. Међутим, овога пута, за наше „мудраце“, појам четврте, пете, шесте, седме, осме, девете, десете, једанаесте... димензије више није празан, без обзира што је нашим чулима неизводиво да их опазимо.
Да ли нам то мудраци овога свијета желе лагано сугерисати да најзад одустају од своје материјалистичко-атеистичке позиције, те да се отварају за признање постојања више стварности (Бога, духовног свијета и бесмртности душе)?
Бојан Чечар, протођакон
Коментари
Постави коментар